Ліквідація Мирнянської філії Мурафського ліцею: обмірковуємо та приймаємо рішення

Останнім часом у нашій громаді актуальним стало питання щодо ліквідації Мирнянської філії Мурафського ліцею. Підставою для прийняття такого непопулярного рішення слугує демографічна криза, яка спостерігається в селі. Аналіз народжуваності по с. Мирне за період 2015-2020 років вказує на те, що перспективи збільшення кількості дітей не передбачається. Мирнянський заклад дошкільної освіти малюки не відвідують з березня 2020 року. Здійснюється підвіз дітей шкільним автобусом до Мурафського дитсадка.

Стосовно загальної середньої освіти ситуація наступна. У 2020/2021 навчальному році у Мирнянській філії Мурафського ліцею навчалися 22 учні. Взагалі немає 1-го, 2-го, 6-го і 7-го класів. У третьому класі – 7 учнів, у п’ятому класі – 5 учнів, у дев’ятому класі – 5 учнів.

Відповідно до статті 14 Закону України «Про освіту» кількість учнів у класі закладу освіти не може становити менше 5 учнів. Але згідно рекомендаціям Міністерства освіти України наповнюваність класів повинна складати 10 учнів.

У разі меншої кількості учнів у класі заняття проводяться за індивідуальною або іншими формами навчання. Та чи є такі форми навчання ефективними?

В минулому начальному році у Мирнянській філії на індивідуальній формі навчання перебували 4 учні четвертого класу. Якщо навантаження у класі для четвертокласника складає 26 годин, то у класі з індивідуальною формою навчання дитина вчиться лише 5 годин. Це означає, що кожного дня учні відвідують тільки один урок.

У 8 класі навчається 1 учениця, також індивідуально. І замість 32 годин на тиждень (а це – три дні – по 6 уроків і 2 дні – по 7 уроків) дитина навчається тільки 8 годин. Тож про яку якість освіти ми можемо говорити, якщо діти вимушені самостійно опрацьовувати матеріал? Та чи будуть вони це робити? І як впливатиме таке навчання на розвиток дітей, які не перебувають в колективі, не вчаться відстоювати свої інтереси та будувати взаємовідносини з однолітками.

Можна довго сперечатися на тему закриття школи. Та подумайте самі, які знання будуть у випускників школи, в якій немає вчителів математики, фізики, хімії, української мови і літератури, іноземної мови, історії, географії, зарубіжної літератури, біології та мистецтва. Учням потрібно мати дуже сильну мотивацію та неабиякі здібності, щоб, щоб засвоїти матеріал в таких умовах і вміти застосовувати отримані в знання. А чи зможуть учні з таким рівнем знань бути конкурентоспроможними під час вступу до вищих навчальних закладів?

Більша школа може запропонувати більші можливості соціалізації для дітей, відвідування гуртків, факультативів інших позашкільних занять, які матимуть позитивний вплив на академічні успіхи учнів.

А навчання у великому колективі Мурафської школи сприятиме покращенню рівня знань дітей, які проживають у с. Мирне, буде меншою різниця успішності між дітьми. А ще вища кваліфікація вчителів та гарна матеріально-технічна база створять рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

Думаю, ні для кого не секрет, що в нашій громаді є села, в яких функціонують школи. Та діти їдуть в інші населені пункти у пошуках більш глибоких знань, які можуть дати тільки висококваліфіковані педагогічні кадри. Чи задумувалися ви, чому трапляються подібні випадки?

Опоненти закриття школи стверджують даний факт матиме негативний вплив на економіку села. Вважають, що школа стримує міграцію дорослих. Безумовно, такі негативні явища трапляються, та вони є супутником інших процесів, які виникли до закриття школи і є скоріше наслідком, аніж причиною.

Ми відкриті для діалогу. Чуємо і знаємо усі ваші проблеми. Для нас не є ціллю зробити комусь погано. Навпаки! Ми прагнемо знайти спільне рішення і діємо, в першу чергу, в інтересах дітей.